Zafere nereden gidildiği hiç belli olmaz..
DiRT, efsane Colin McRae ismini ve serisini devam ettirmek üzere,
2007'nin Haziran aylarında bizlerle buluşmuştu. Görsel olarak çok
önemli bir yol kat etmesinin yanında, hasar modellemeleri de inanılmaz
gözükmekteydi. Geçtiğimiz aylar içinde, San Francisco'da düzenlenen bir
etkinlikte, Dirt'e kardeş geliyor olduğunu öğrendik. Birçok geliştirme
ile birlikte DiRT 2, bizlere Off-Road yarış heyecanı ile spor öğelerini
bir arada hissettireceğe benziyor. Henüz açıklanan çok az özellik
olmasına rağmen, bu kadarı bile özellikle yarış tutkunları için gayet
hoş gözüküyor...
Yamuk yumuk yollar
Öncelikle biraz Off-Road kavramından bahsetmek gerekirse, Off-Road hem
yarış oyunlarında hem de gerçek hayattaki yarışlara ayrı bir hava
katıyor. Mantık, ''Bitiş çizgisine giden her yol mübahtır'' şeklinde
işliyor. Yani illa ki belirli bir parkuru takip etmenize gerek yok,
kestirme yollar kullanabilir ve kendinize daha kısa yollar
bulabilirsiniz. Tabii bu tip yollar, genelde yer şekli olarak
zorlayıcı, engebeli ve araç kontrolü zor yollar olabiliyor. Kim bilir,
belki de kestirme olarak seçtiğimiz yol bizi bir uçurumun kenarına bile
sürükleyebilir. Ancak yapımcılar bunu, o noktaya kadar dramatize
ederler mi bu bilinmez.
DiRT 2'ye geri dönersek, yapım özellikle Off-Road sistemi üzerine
önemli vaatlerle geliyor. Görsel efektler ve hasar modellemeleri için
grafik motoru tekrar elden geçirilmiş, daha iyi bir sistem elde
edilmiş. Buna göre, çok daha gerçekçi görüntüler ve fizik kuralları ile
karşılaşacağız. Off-Road'lar sırasında rastlayabileceğimiz çamur,
duman, kir gibi efektler son derece gerçekçi tasarlanıyor. Yağış ve
ıslaklıklar için de ayrı bir motor hazırlanıyor ve üstelik aracımızın
sürüşüne doğrudan etkileri bulunacak. Yani ne olursa olsun, bu gibi
durumlarda kontrolü kaybetmemiz an meselesi olabilir.
"DiRT 2'de görsel efektler ve hasar modellemeleri için grafik motoru tekrar elden geçirilmiş, daha iyi bir sistem elde edilmiş."
Yapımcılar, DiRT 2'ye stadyum yarışları ekleyecekler. Burada, 40.000
ile 120.000 kişilik seyirciler önünde, her türlü yer şeklinde ralli
yarışlarına gireceğiz. Bunun için de özel bir sistem geliştiriliyor,
hem görsel hem de atmosfer olarak kendimizi bu kadar kalabalık bir
stadyumda hissedebileceğimiz bir sistem yaratılıyor. Evlerinde
özellikle iyi ses sistemlerine sahip olan arkadaşlarımız için son
derece hoş bir durum bu. Bunların dışında, yarışabileceğimiz parkurlar
içinde Londra, Los Angeles, Çin, Malezya ve Hırvatistan gibi yerler
olacak. Tabii bunlar DiRT 2'nin içerdiklerinden sadece birkaç tanesi.
Esas oyun, bunun gibi dünyanın dört bir yanında farklı yerler içerecek.
Hepsinin kendine has yer şekillerinin ve iklimlerinin de olduğunu
varsayarsak, her yarış bizim için farklı bir tecrübe olacak diyebiliriz.
Toz duman
DiRT 2 sadece tek kişilik değil, online oyunlarda da iddialı olacak.
Gerçek zamanlı olarak, diğer oyuncularla kapışabilecek ve ralli
keyfinin tadını online olarak da çıkartabileceğiz. Çeşitli oyun modları
bulunacak ki bunlar daha sonra yapımcılar tarafından daha ayrıntılı
bilgiler şeklinde verilecektir. Güzel olan bir haber de çıkış tarihi
ile ilgili. Codemasters, yapımın bu sene içerisine yetişeceğini
belirtiyor. İlk DiRTün üzerinde birkaç geliştirme ve eklenti olacağını
da varsayarsak, çok uzun süre beklemeyecekmişiz gibi görünüyor.
Şimdiden direksiyonları hazırlayıp, ilk DiRT ile ısınma turlarına
geçmenin hiçbir sakıncası yok.
Sistem Gereksinimleri
İşletim Sistemi: Windows XP / Windows Vista / Windows 7
İşlemci: Intel Pentium 4 3.0 Ghz / AMD Athlon 64 3400
RAM: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista)
Ekran Kartı: ATI Radeon X1500 / NVIDIA GeForce 6800
HDD: 10 GB
Netload Linkleri
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]