Link :[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]-----HALKLAR-----Travianda üç değişik halk vardır: Romalılar, Galyalılar ve Cermenler. Her halkın kendine göre avantajları ve
dezavantajları vardır. Halkların ordularıda birbirinden farklıdır.Bu yüzden oyuna başlamadan önce kendi stratejinize uygun bir halk secmelisiniz.
*ROMALILAR[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Roma imparatorluğu amatör oyuncular için iyi bir seçimdir.Yönetilmesi kolay olduğu için başlangıçta çok uygundur.Sosyal ve teknik açıdan çok gelişmiş oldukları için romalılar mimarlıkta uzmandır ve askerleri travianda elitdir.
Romalılar son derece dengelidir. Hücumda ve savunmada aynı derece güçlülerdir. Bu avantajlardan faydalanabilmek için uzun ve masraflı eğitim görmeleri gereklidir. Piyadesi efsanevi ve müthiştir, ama süvarilere karşı savunma güçleri diğer halklardan daha azdır.
Amatörler ve hangi halkı seçeceğini bilmeyen oyuncular için bu halk uygundur.
Özellikler ;*Aynı zamanda hammadde alanları ve köy yapıları kurulabilir
*Surlar sayesinde yüksek savunma primi
*Satıcılar 500er hammadde taşıyabilir (Hız: saatte 16 sektör)
*Cok güçlü piyade, ortalam güçte süvari,
*Geliştirme ve eğitimleri pahalı ve uzun süreli.*GALYALILAR[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Galyalılar en barışcıl halktır. Askeri eğitimlerinde savunmaya ağırlık verirler, hücumda performansları neredeyse diğer halklarla aynıdır.Süvarileri mükemmeldir, atları çok iyi yetiştirilmiştir ve hızlarıyla düşmanlara ani ve şaşırtıcı saldırılar yapabilirler.
Bu halkı savunması kolaydır aynı zamanda hücumlardada iyidirler. Bu halk oyuncuya istediği şekilde stratejik oynama imkanı sunar, fakat bunun için oyuncu becerisini ve tecrübesini göstermelidir. Ama tabiiki amatörlerde bu halkla başarılı olabilirler!
Özellikler;*Hız primi: Travianda en hızlı ordu
*Orta savunma primi: Çit
*Satıcılar 750şer hammadde taşıyabilir (Hız: saatte 24 sektör)
*Sığınak kapasitesi 2 kat daha fazladır (Yağmalamalarda savunma)
*Pahalı savunma makinaları
*Masrafsız göçmenler*CERMENLER[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Cermenler travianın en saldırgan halkıdır.Cermenler müthiş ve dehşet saldırılarından dolayı herkesin korkulu rüyasıdır ve ölümden korkmadan toplu olarak her tarafı yağmalarlar.
Askeri disiplinleri diğer halklara göre azdır, bu nedenle cermenlerin savunma gücü ve hızı azdır. Saldırıyı seven ve tecrübeli oyuncular için cermenler daha uygundur!
Özellikler;*Yağmalama primi: Düşman sığınaklarının sadece 2/3'ü yağmalanamaz
*Toprak siper kolay kolay yıkılmaz fakat çok fazla da savunmada etki gösteremez
*Satıcılar 1000er hammadde taşıyabilir (Hız: saatte 12 sektör)
*Askerlerin yağmalama gücü yüksek, ucuz ve hızlı eğitilebilir
*Savunmada zayıf-----BİNALAR-----Oyuna başladıktan sonra ilk önce sağlam ekonomik altyapı sağlamalısınız. Bunun için köy planındaki 18 hammadde alanlarını geliştirmelisiniz. 4 değişik çeşit hammadde alanı var: Odun, tuğla, demir ve tahıl. Alanların birine tıkladıktan sonra geliştirme imkanlarını görebilirsiniz.
Oyun ilerledikçe köyünüzde kurulacak binalara ve yapılara önem vermelisiniz. Yeni bir yapı inşaa etmek için herhangi bir yeşil dairenin üstüne tıklayarark yapı imkanlarını görebilirsiniz.
Bazı yapılar oyun ilerledikçe kurulabilir ve bu yapıları kurmak için baska yapıların kurulmuş olması ve belirli seviyeye gelmiş olması gibi ön koşullar olabilir.
Merkez BinasıMerkez binasında mimarlar ve inşaat ustaları yaşarlar. Merkez binasının seviyesine göre hammadde alanları ve yapılar daha çabuk geliştirilebilir.
Halk avantajları:
Romalılar: Aynı zamanda bir hammadde alanı ve bir bina geliştirebilir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
70 | 40 | 60 | 20 | 2 | 0:33:20
Koşullar: hazır yok
Hammadde DeposuHammadde deposunda odun,tuğla ve demir depolanır. Deponun seviyesine göre kapasiteside artar. 20.seviyeden sonra yeni bir depo daha kurulabilir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
130 | 160 | 90 | 40 | 1 | 0:33:20
Koşullar: Merkez Binası Seviye 1
Tahıl AmbarıTahıl ambarında çiftliklerden gelen tahıllar depolanır. Tahıl ambarının seviyesine göre kapasiteside artar. 20.seviyeden sonra yeni bir ambar daha kurulabilir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
80 | 100 | 70 | 20 | 1 | 0:26:40
Koşullar: Merkez Binası Seviye 1
SığınakSaldırı anında köylüler hammaddenin bir miktarını sığınağa saklarlar. 1.seviyede her hammadde tipinden 100er adet yağmalamalara karşı korunur. 10.seviyeden sonra yeni bir sığınak daha kurulabilir.
Halk avantajları:
Galyalılar: Sığınağın kapasitesi 2 kat daha fazladır.
Cermenler: Düşmanın sığınağı 66% olarak sayılır ve ona göre fazla götürülür.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
40 | 50 | 30 | 10 | 0 | 0:12:30
Koşullar:hazır yok
ElçilikBir birliğe (ittifaka) üye olmak için elçilik binası kurmalısınız. 3.seviyede kendinizde bir birlik kurabilirsiniz. Her seviyede birliğin maksimum üye sayısı 3 artar.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
180 | 130 | 150 | 80 | 3 | 0:33:20
Koşullar: Merkez Binası Seviye 1
Askeri ÜsAskeri üs askerlerin toplandığı alandır. Askerler buradan başka birlik üyelerini desteklemeye, başka köyleri yağmalamaya veya fethetmeye gönderilir.Askeri üs sadece köyün merkezinde ayrılmış olan özel bölgeye kurulabilir.Yapı seviyesi artırıldıkça mancınıklarla saldırı düzenlenebilecek düşman yapılarının sayısıda artar.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
110 | 160 | 90 | 70 | 1 | 0:33:20
Koşullar: hazır yok
PazarPazar yerinde diğer oyuncularla hammadde alışverişi yapılır. Pazar yerinin seviyesi ne kadar yüksek olursa, o kadar fazla nakliyeci sahibi olunur ve aynı anda bir çok oyuncu ile ticaret yapabilirsiniz.
Halk avantajları:
Romalılar: Satıcı 500 miktar taşıyabilir.
Hız: saatte 16 Sektör.
Cermenler: Satıcı 1000 miktar taşıyabilir.
Hız: saatte 12 Sektör.
Galyalılar: Satıcı 750 miktar taşıyabilir.
Hız: saatte 24 Sektör.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
80 | 70 | 120 | 70 | 4 | 0:30:00
Koşullar :Merkez Binası Seviye 3, Hammadde Deposu Seviye 1, Tahıl Ambarı Seviye 1
KışlaKışlada kara birliği yetiştirilir.Binanın yapı seviyesi arttıkça askerler daha hızlı yetiştirilir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
210 | 140 | 260 | 120 | 4 | 0:33:20
Koşullar: Askeri Üs Seviye 1, Merkez Binası Seviye 3
AhırSüvariler ahırda yetiştirilir ve eğitilir.Yapı seviyesi arttıkça süvarilerin eğitim süreleri kısalır.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
260 | 140 | 220 | 100 | 5 | 0:36:40
Koşullar: Silah Dökümhanesi Seviye 3, Akademi Seviye 5
TamirhaneKoçbaşları ve mancınıklar tamirhanede üretilir ve hazırlanır.Yapı seviyesi arttıkça üretim hızlanır.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
460 | 510 | 600 | 320 | 3 | 0:50:00
Koşullar: Akademi Seviye 10, Merkez Binası Seviye 5
AkademiAkademide değişik askeri birlikler yetiştirilir ve geliştirilir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
220 | 160 | 90 | 40 | 4 | 0:33:20
Koşullar: Kışla Seviye 3, Merkez Binası Seviye 3
Silah DökümhanesiSilah dökümhanesinde askerlerin saldırı gücü geliştirilir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
170 | 200 | 380 | 130 | 4 | 0:33:20
Koşullar: Merkez Binası Seviye 3, Akademi Seviye 3
Zırh DökümhanesiZırh dökümhanesinde askerlerin savunma gücü geliştirilir. Araştırmalar dökümhanenin seviyesine göre fazlalaşır ve zırhlar iyileşir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
130 | 210 | 410 | 130 | 4 | 0:33:20
Merkez Binası Seviye 3, Akademi Seviye 1
SaraySaray, köylerin birine kurulabilir ve bu yapı otomatik olarak başkent koruması altında olur. Başkent düşman tarafından işgal edilemez.
Seviye 10, 15 ve 20'de birinci, ikinci ve üçüncü göçmen veya bir şehir idarecisi (Senatör,Muhtar,Reis) eğitilebilir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
550 | 800 | 750 | 250 | 1 | 1:23:20
Koşullar: Elçilik Seviye 1, Merkez Binası Seviye 5, Köşk
KöşkKöşk kralın ziyarete geldiğinde konakladığı yapıdır. Bir köyü işgal edebilmek için saray ve köşk önce mancınıklarla yerle bir edilmelidir.
Seviye 10 ve 20'de üçer tane göçmen veya bir şehir idarecisi (Senatör,Muhtar,Reis) eğitilebilir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
580 | 460 | 350 | 180 | 1 | 0:33:20
Koşullar: Merkez Binası Seviye 5, Saray
Ticari MerkezTicari merkezde at arabaları geliştirilir ve bunlar güçlü atlarla çekilir.Satıcılar bu binanın seviyesine göre daha fazla hammadde taşıyabilir.
Her seviyede kapasite 10% artar ve 20.seviyede bir satıcı 3 kat daha fazla hammadde taşıyabilir.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
1400 | 1330 | 1200 | 400 | 3 | 0:50:00
Koşullar: Pazar Seviye 20, Ahır Seviye 10
Turnuva YeriTurnuva yerinde askerler antrenman yapabilir ve metanetlerini geliştirirler.Turnuva yerinin seviyesini yükselttikçe askerler 20 sektörden fazla mesafelerde daha hızlı olur.
1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
1750 | 2250 | 1530 | 240 | 1 | 0:58:20
Koşullar:Askeri Üs Seviye 15